Halloween party ideas 2015

Kürt İşadamı Hamdi Ulukaya, ABD eski Başkanı Bill Clinton'ın dün ev sahipliği yaptığı konferansta Kobani'ye gönderdiği 2 milyon dolarlık yardımın sebebini anlattı.

Milyarder Kürt İş Adamı Kobani'ye Annesini Hatırlayıp 2 Milyon Doların Göndermiş


Kürt İşadamı Hamdi Ulukaya, göçzedelere yardım konusunda, Ezidiler'in Şengal Dağı'nda yaşadıklarını, Ezidi kadınların kaçırılmalarını gördükten sonra, "Annemin ülkesi beni çağırıyor. Birşeyler yapmam gerekiyor" diye düşünerek harekete geçtiğini anlattı.
CLİNTON EV SAHİBİYDİ

ABD eski Başkanı Bill Clinton'ın dün New York'ta evsahipliğini yaptığı konferansa Hamdi Ulukaya da katılarak, kendini şöyle tanıttı:
"BEN KÜRDÜM VE TÜRKİYE HALKINDANIM"

Hamdi Ulukaya yaptığı konuşmada "Ben Kürt'üm Ve Türkiye halkındanım. Gelir kaynağı süt, peynir ve besicilikle geçinen bir ailede büyüdüm!" dedi.

CLİNTON'UN ŞEREF KONUĞU OLDU
Bill Clinton, Hamdi Ulukaya'yı konferansın şeref konuğu olarak takdim ederek, sorular yöneltti. Ulukaya, servetinin yarısından fazlasını, başta göçzedeler olmak üzere hayır işlerine harcayacağını açıklamıştı.
Clinton'ın "Göçmenlere bu denli yüklü bir miktarda yardım etmenizin nedeni nedir?" sorusu üzerine Ulukaya, şöyle dedi:

"Çünkü bölge halkındanım. Ezidiler'in Şengal Dağı'nda yaşadıklarını, Ezidi kadınların kaçırılmalarını New York Time gazetesinde görünce, 'Annemin ülkesi beni çağırıyor. Birşeyler yapmam gerekiyor' diye düşündüm."

Göç sorununun çözümünün sadece hükümetlerin değil, özel sektörün de sorumluluğunda olduğunu söyleyen Ulukaya, "Göçmen konusunun masada görüşülmesi gerekiyor. Böylece Amerika halkı krizin farkına varır" dedi.
Birleşmiş Milletler (BM) verilerine göre, 60 milyon göçmen, dünyanın farklı yerlerine dağılmış durumda. Konferansta, Clinton Vakfı ile Ulukaya'nın mülteciler için kurduğu Tent Vakfı'nın işbirliğine dönük konular da görüşüldü.
HAMDİ ULUKAYA KİMDİR?

1972 Erzincan doğumlu olan Ulukaya, Ankara Üniversitesi Siyasal BilgilerFakültesi'nde öğrenciyken bir grup arkadaşıyla birlikte çıkardığı Erzincan İliç'in Sesi adlı yerel bir gazetede yazdıkları nedeniyle 1994'te gözaltında sorgulanır ve daha sonra ülkeyi terketmek zorunda kalır. 2005 yılında New York'ta bir Yunan yoğurt firmasını alan Ulukaya, kısa bir süre sonra "Chobani" firmasını zirveye taşıyarak, ABD'de yılın işadamı seçildi.
KOBANİ'YE 2 MİLYON DOLAR YARDIM YAPTI
Beyaz Saray'da da Global Girişimcilik Komisyonu'nda yer alan Ulukaya, Kobani için de 2 milyon dolarlık yardımda bulunmuştu.
KÜRT İŞ ADAMININ SERVETİ
Bloomberg'e göre, Ulukaya'nın serveti 1.5 milyar dolar civarında. (Kaynak:Haberler)

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.